Tuesday, August 19, 2014

"Atkins Diet"

assalamualaikum wbt...
hehe.. hari ni rasa mcm teruja nak share something  pasal "Atkins Diet"..
sejak buat Atkins Diet ni hati berbunga2 je.. haha..
actually aku dah hampir masuk 2 bulan buat diet Atkins ni.. aku start 3 hari sebelum puasa (26'Julai2014) and sampai laa ke hari ni aku masih lagi berdiet.. alhamdulillah, memang sangat2 berkesan.. dari berat aku 88kg, sekarang dah 80kg (last timbang 9'Ogos2014).. 6 hari diet aku dah lost 4kg.. inchloss pun banyak hilang.. lilit pinggang, lengan dan peha pun dah beralih angka.. dan tak sabar rasa nya nak tinggalkan angka 8 tu.. ni pun dah seminggu lebih tak timbang ni.. tak tau laa naik ke turun ke.. sbb bulan ni kan bulan raya.. asik pegi open house sane sini.. walau pun dapat jamah sikit2 je makanan, risau jugak naik berat nnti.. hehe..


sebenar nya aku kenal Atkins Diet ni pun dari sorang sahabat.. dia yg kenalkan aku tentang diet ni.. rasa tertarik sangat dan yang penting diet ni tanpa product.. tak perlu membazir duit beli product mahal2 tapi tak berkesan.. kan dah rugi, ye tak?
aku bertekad nak buat diet ni sebab aku nak sihat, senang nak melaku kan ibadah solat.. dan salah satu usaha aku untuk mendapatkan zuriat.. insyaAllah..
hampir dua bulan aku ikuti diet atkins ni.. badan terasa sangat2 ringan, nak berjalan, naik tangga, kemas rumah atas bawah dah takde mengah2 lagi.. syukur alhamdulillah..
ok laa.. next time punye entry nnti aku terang kan serba sedikit tentang Atkins Diet ni ye..

No comments:

Post a Comment