Sunday, September 21, 2014

Legoland

Assalamualaikum wbt..
hello hai hai.. hehe..
just nak share aktiviti cuti sekolah hari tu..
bawak kakak Nur Aleeya pegi Legoland.. best best..
kami pegi hari rabu 17September hari tu..
harga asal tiket untuk pemegang mykad RM120 je untuk dewasa dan RM90 untuk kanak-kanak.. untuk harga yg di sebut tu hanya untuk sehari jelaa.. DAY TICKET, dan hanya untuk Theme Park sahaja..
kalo untuk waterpark pulak harga untuk dewasa RM95 manakala untuk kanak-kanak harga nya RM75 juga untuk sehari sahaja.. ada juga pakej untuk combo.. untuk theme park dan waterpark.. alaaa...nak detail semak ajelaa kat website Legoland tu.. 
http://www.legoland.com.my/Plan/Prices-and-Tickets/

so, hari tu hubby kata kita amek yg Theme Park je dulu.. next time kalo ade rezeki kita amek Water Park pulak.. umah kita dengan Legoland 5minit je kan.. haha..
jadi nya, sampai kat kaunter tu tanya laa tiket untuk 2 dewasa dan sorang kanak-kanak.. penjaga tiket tu tanya ada kad maybank tak? aku kata la ada.. then, dia bagitau kalo bayar guna kad maybank dapat diskaun 20% kalo tak silap.. wahh..ini sudah bagus.. dia pun buat kira-kira.. untuk dewasa RM91, dan kanak-kanak RM71 lepas diskaun.. settle urusan beli tiket kami pun masuk laa dalam taman tema tu dengan perasaan yg sangat excited..wahhh gitewww..



cantik dan sangat-sangat luas.. sampai sakit-sakit kaki aku menapak kat dalam tu.. 
5jam uols nak melayankan si kakak and si ayah main segala permainan yang ada kat dalam tu.. yang aku tau roller coaster jelaa nama nya.. yg lain-lain aku tak tau.. haha.. 
urghhh...aku memang tak la nak naik roller coaster bagai tu.. kakak and ayah dia je yg naik..
aku sangat-sangat fobia dengan kelajuan...apatah lagi kelajuan di tempat yg agak tinggi.. OMG!! memang tak laa aku naik kannn... hehe..

aku belanja la sikit gambar-gambar masa kat legoland ritu...







































  haaa...best tak? best tak? hehe.. uols kalo ada rezeki boleh laa bawak anak-anak datang ke sini.. sekali sekala je uols.. kalo berkali berkala mau bankrup hubby iols.. hihi..

ok laa.. cukup la setakat ni aku menceceh.. hehe.. next time story mory lagi laa.. tu pun kalo ade yg menarik untuk di kongsi kan.. ye tak?? hihi..
ok bye.. assalam...



No comments:

Post a Comment